Target

Target je druhým najväčším maloobchodným predajcom v USA, za Walmartom a súčasťou indexu S&P 500. Spoločnosť bola založená George Daytonom so sídlom v Minneapolise v Minnesote. Pôvodne bola nazvaná Goodfellow Dry Goods v júni 1902 pred tým, ako bola premenovaná na spoločnosť Dayton’s Dry Goods Company v roku 1903 a neskôr na Daytonskú spoločnosť v roku 1910. Prvý obchod Target sa otvoril v Roseville v Minnesote v roku 1962, zatiaľ čo materská spoločnosť bola v roku 1967 premenovaná na Dayton Corporation. Po zlúčení s firmou JL Hudson v roku 1969 sa stala spoločnosťou Dayton-Hudson a vlastnila niekoľko obchodných reťazcov (http://www.deumidificatoretop.com/deumidificatore-portatile/).

Spoločnosť začala rozširovať obchod v celom svete v 80. rokoch a v 90. rokoch zaviedla nové modely obchodov pod značkou Target. Spoločnosť našla úspech ako lacný šikovný hráč v priemysle. Materská spoločnosť bola v roku 2000 premenovaná na spoločnosť Target Corporation a v roku 2004 sa zbavila svojho posledného reťazca obchodných domov. Veľké straty utrpeli masívnym a vysoko propagovaným bezpečnostným porušením údajov o kreditných kartách zákazníkov a zlyhaním ich kanadskej dcérskej spoločnosti v skorom štádiu. V roku 2010 však zaznamenali revitalizovaný úspech s rozšírením mestských trhov v Spojených štátoch. Od roku 2017 spoločnosť Target prevádzkuje 1 806 obchodov po celých Spojených štátoch. Ich maloobchodné formáty zahŕňajú zľavový obchod Target, supermarket SuperTarget a obchody s flexibilným formátom, ktoré boli predtým označené CityTarget a TargetExpress. Target kladie často dôraz na potreby svojich mladších zákazníkov, ktorí sú vnímaví, zatiaľ čo jeho rival Walmart sa viac spolieha na svoju stratégiu stále nízkych cien.

Na začiatku spoločnosti Dayton presvedčil spoločnosť Reuben Simon Goodfellow, aby presunuli neďaleký obchodný dom Goodfellows do novo postavenej budovy v roku 1902. Tento obchod bol v roku 1903 premenovaný na spoločnosť Dayton Dry Goods Company a v roku 1910 bol skrátený na Daytonskú spoločnosť. Spoločnosť uskutočnila svoju prvú expanziu s akvizíciou klenotníka J.B Hudson & Son, ktorý sa nachádza v Minneapolise tesne pred krachom na Wall Street v roku 1929. Dayton zomrel v roku 1938 a nasledoval jeho syn Nelson ako prezident obchodu s hodnotou 14 miliónov dolárov. Nelson zomrel v roku 1950 a nahradil ho jeho vlastný syn Donald, ktorý so svojimi bratrancami nahradil presbyteriánske usmernenia stanovené jeho predchodcami s viac sekulárnym prístupom. Spoločnosť získala firmu Lipman v priebehu 50. rokov a prevádzkovala ju ako samostatnú divíziu.

John F. Geisse vyvinul koncept zľavového maloobchodného predaja pri práci pre spoločnosť Dayton. Svojím konceptom spoločnosť otvorila svoj prvý obchod so zľavami na 1515 West County Road B v predmestí Saint Paul v Roseville v Minnesote. Douglas Dayton bol jeho prvým prezidentom. Názov Target vznikol od riaditeľa publicity Stewarta K. Widdessa. V prvom roku otvoril tri ďalšie obchody a prvý zisk zaznamenali v roku 1965, keď predaj dosiahol 39 miliónov dolárov. V roku 1969 sa samotná spoločnosť Dayton zlúčila s firmou J.L. Hudson v Detroite a spoločne založila spoločnosť Dayton-Hudson Corporation. Nová spoločnosť, v tom čase 14. najväčším predajcom v Spojených štátoch, pozostávala z firmy Target a obchodných domov Dayton’s, Diamond’s, Hudson’s, John A. Brown a Lipman’s. Target dosiahol tržby vo výške 200 miliónov dolárov. Neskôr oznámil pokles zisku v roku 1972 v dôsledku rýchleho rastu a konverziou niekoľkých bývalých obchodných domov Arlan (questo sito web).